Horváth Csaba
BemutatkozásNézőpont - Online marketingkommunikáció

Adminisztrációs felület

Az adminisztrációs felület tulajdonképpen egy másik honlap, melynek segítségével mindeféle webes tudás nélkül karbantartható a nyilvános weblap. Egy külön jelszó védi, majd belépés után lehetőség nyílik a szövegek és képek felvitelére, illetve módosítására. Ha van fórum vagy vendékönyv az oldalon, azokban is törölhetünk, módosíthatunk.

Bemutatkozás

Horváth Csaba a nevem, honlapok készítésével és programozásával foglalkozom, a teljesen egyszerűtől az egészen bonyolult - adminisztrációs felület segítségével karbantartható - változatokig. A képesítésemet és oklevelemet a Pentaschool oktatási központban szereztem 2006-ban, azóta az időm nagy részében az itt szerzett webes és programozási tudásommal dolgozom. Mindeközben diplomát szereztem a Heller Farkas Főiskola marketing szakán, szakdolgozatomat is a webes marketing tárgykörben végzett kutatásaim alapján írtam.
Eredeti foglalkozásomat tekintve kiadványszerkesztő vagyok, amit 2001-ben kezdtem. Részt vettem már nagyobb újságok és kiadványok szerkesztésében, tördelésében. Így igény szerint elkészítem - a webes munkák mellett - a papír alapú kiadványokat is.

Ismert és használt programok, programnyelvek

web: PHP, Javascript, HTML, CSS, Flash
dtp: Photoshop, Illustrator, Indesign, QuarkXpress, CorelDraw

Szakdolgozatom témája

Mint említettem a Heller Farkas Gazdasági Főiskola marketing szakán végeztem. A hagyományos (nem webes) marketing mellett, online marketing és marketingkommunikációt is tanultam. Szakdolgozatom, mely bizonyos feltételek mellett letölthető innen ugyancsak e tárgykörben íródott. Melyben - többek között - a weblapok negatív és pozitív szerepléseit, és ennek lehetséges okait fejtegetem. A negatív szereplés, az alulértékelés és a túlértékelés utáni csalódásból ered. A pozitív szereplés, azoknak az egyértelmű tényeknek a felismerése, mely nélkülözhetetlenné teszi a webes megjelenést a XXI. század versengő világában. Szó esik továbbá a médiafogyasztási szokásainkról és bemutatom a polgári és a kormányzati szektorokban elterjedő információs szemléletváltozást, valamint végigvezetem az olvasót az üzleti szféra internetes fejlődésén a 90-es évektől napjainkig. Tájékozódhatunk az internetes marketingeszközök használatáról a banneres hirdetési kampányoktól egészen a keresőoptimalizálásig. Megtudhatjuk, hogy miért érdemes a banneres kampánnyal is számolni egy cég marketingstratégiájában, annak a szinte már köztudott tény ellenére, hogy kevesen olvassák és még kevesebben kattintanak rájuk. Olvashatunk a weblapok tervezése során fontos szabályokról, ami a keresők találati listájában való jó szereplést hivatott szolgálni. És végül az elméleti szabályok gyakorlati bemutatására elemzek három honlapot. Ez a három honlap a www.ringier.hu, www.hff.hu, www.libri.hu.