Horváth Csaba
A keresőkről általábanMi & Miért - KeresőoptimalizálásA GoogleWebmarketing linkekkelWeboldal optimalizálás tippek

PHP ( Hypertext Preprocessor )

A PHP egy szkriptnyelv. A dinamikus weblapok építőköve. A PHP különbző parancsok és algoritmusok alapján dinamikusan építi fel a kért oldalt, felhasználva az adatbázisok adta előnyöket. A PHP kitünően működik együtt adatbázisokkal!

Egy kis Google történelem

1995 és 1998 között a két alapító (Larry Page és Sergey Brin) már részt vettek több közös projektben is, az egyik ilyen egy keresőmotor fejlesztése (BackRub) volt. Ekkor született meg az ötlet, hogy a weblapok relevanciáját a rá mutató linkek fogják meghatározni. Az ötlet működőképesnek bizonyult, oly annyira, hogy 1998-ben egy kis garázsban létrehozták a Google-t. Persze nem ment volna ez sem anélkül a 100.000 dollár nélkül, amit a Sun társalapítójától, Andy Bechtolsheimt-ől kaptak. Az alapítók még csak ezután fordultak a kaliforniai hatóságokhoz a Google bejegyzése végett. 1999-ben kiköltöznek a garázsból egy lakásba. 2000-ben többnyelvű mutációk jelennek meg. 2001-ben magyarul is! 2002 AdWords megszületése. 2003 AdSense születése. A Google e két fizetős hirdetési szolgáltatása révén tudott ilyen hatalmasa nőni és a mai napig ez a fő bevételi forrása. A Google adatbázisában jelenleg több egy egybillió beindexelt weblap található

A Google titka

Az egyik alapvető dolog, hogy a google nem válogat és azon szabályok mentén dolgozik, amiket (ha nem is teljesen) de mindenki megismerhet. Tudjuk, hogy a Google rendszeresen frissíti, vagy változtatja keresőrendszere algoritmusait, de az alapvető szabályok és célok nem változnak. Amikor azt mondta, hogy az eredeti szabályoktól és céloktól nem tér el, akkor arra gondoltam pl.: hogy a mai napig élesen elszeparálja az ingyenes találatokat a fizetettektől. És tartja magát ahhoz, hogy pénzzel ne lehessen befolyásolni a generikus(nem fizetett) találatokat. Ez teszi igazán hitelessé a Google-t. A másik nagyszerű dolog benne, hogy mentes a fölösleges sallangoktól. Nincsenek zavaró elemek a fő funkció mellett. Nagyon sokan ezt vetik a Yahoo.com szemére, ugyanis ott egy egész portálrendszer veszi körül a kereső funkciót, néha jelentősen lelassítva azt.

A Google-vel szemben

Sokan úgy gondolják, hogy a Google már akkora részét fedi le a piacnak, hogy az már manipulatív. Ha jobban belegondolunk igaz lehet. A Google beismerten rögzíti, azonosítja és felhasználja minden általunk beírt keresőszót, kifejezést, szópárt. Hatalmas piacbefolyásoló tényező lehet egy ilyen méretű, globális adatbázis. Ráadásul egyre újabb és újabb szolgáltatásokkal és programokkal jelenik meg a internetes piac különböző szegmenseiben. Ilyen pl.: a Gmail, a most újdonságnak számító Chrome bömgésző, és a régi, de már a Google által felügyelt Firefox. Micsoda adatokhoz juthatnak hozzá a Google keresőben kereső, Gmail-vel levelező és a pl. Firefoxot vagy Chrome-ot használó embertől. Konkrétan a fél életét nyomon tudják követni, ha nem többet...