A tematikus linkgyűjtemények linkek sokasága, melyek valamilyen rendező elv szerint vannak szétválogatva. A legfőbb rendezési el a témákba való besorolás. Kérhetjük mi a is a felvételünket, ami a keresők szempontjából is jó (webmarketing linkekekkel menüpont) és az ilyen linkgyűjteményekben keresgélők felől is számíthatunk egy látogatás bővülésre.
Az internet és az a hatalmas adatbázis, ami e szó mögött van a keresők nélkül egész egyszerűen egy láthatatlan folt lenne. A keresők és a különböző tematikus linkgyűjtemények tárják fel és rendszerezik előttünk az adatokat, honlapokat. Kijelenthetjük tehát, hogy aki internetezett valaha biztos, hogy használta már a keresők és linkgyűjtemények valamelyikét. Ebből világosan kiderül, hogy mennyire fontos dolog együttműködni a keresőkkel és betartani az általuk hozott intelmeket és technikai szabályokat. Ez azonban kölcsönös, hiszen mit érne bármelyik kereső is a honlapok és azokat készítő, mély tartalmakat előállító tulajdonosaik nélkül? Semmit. Azért tud ilyen nagyszerű lenni ez a rendszer, mivel mindkét fél motivált az együttműködésben. A honlap tulajdonosok a releváns tartalomban, a keresők a szakszerű és pontos szabályaik betartása mellett végzett munkájukban. Értem ez alatt a generikus (vagyis pénzzel nem befolyásolt) találatok felállítását.
A keresők felépítése általában egyszerű (kivéve talán a yahoo.com-ot, ahol egy komplett portált építettek a keresőjük köré) egy beviteli szövegmezőből és egy indító gombból áll. A beviteli szövegmezőbe beírt kulcsszavak alapján keresik meg az adott oldalakat. Persze ha ez ilyen egyszerű lenne, nem épülne komplett iparág a keresőoptimalizálásra. De az alapfelállás ez.
Mikor a keresést végrehajtotta egy kereső felállít egy találati rangsort, mely rangsor első 10 helyezésében lenni igazi üzleti sikert jelenthet. Eme rangsor helyezéseiért folyik az az egyre élesebb verseny, amit keresőoptimalizációnak hívnak.
« visszalépés az előző menübe