Horváth Csaba
A keresőkről általábanMi & Miért - KeresőoptimalizálásA GoogleWebmarketing linkekkelWeboldal optimalizálás tippek

PHP ( Hypertext Preprocessor )

A PHP egy szkriptnyelv. A dinamikus weblapok építőköve. A PHP különbző parancsok és algoritmusok alapján dinamikusan építi fel a kért oldalt, felhasználva az adatbázisok adta előnyöket. A PHP kitünően működik együtt adatbázisokkal!

Mi a keresőoptimalizálás és miért fontos

Ha lenne pontos és mindenki által elfogadott definíció, akkor az valahogy úgy hangzana, hogy a keresőoptimalizálás olyan - a honlap készítés során alkalmazott - technikák összessége, melyek feladata a szabadszavas keresők felől érkező látogatók számának növelése.

Egy megfelelően keresőoptimalizált honlap nemcsak, hogy összehasonlíthatatlanul olcsóbb, de hatékonyabb is, mint bármelyik fizetett netes, banneres kampány. Óriási előnye, hogy a célközönség kifejezetten a témában érdeklődőek közül kerül ki, hiszen célirányosan keresi az adott témát. A másik előnye a banneres vagy egyéb marketing kampányokkal szemben, hogy míg ezek a technikák a kampány idejére biztosítják a látogatókat, addig a keresőoptimalizált oldal hónapokon, illetve éveken keresztül biztosítja a honlap látogatottságát és ezzel egyenes arányban a jövedelmezőségét. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a honlapot folya- matosan frissen kell tartani, hiszen bármelyik - a keresők rangsorolásában előkelő helyen szereplő - magára hagyott honlap szépen lassan csúszik visszafelé a listán. És akkor most nézzünk meg néhány feltételt, melyek mindegyike feltétele a jól prosperáló weblapoknak.

A keresőoptimalizálás feltételei

Az első és a legfontosabb honlap optimalizálási szabály, hogy releváns és mély monda- nivalóval rendelkező tartalom legyen, hiszen a google és a többi szabadszavas kereső is a sima html alapú szövegekben keres. Ha jobban belegondolunk, akkor ez nem más, mint az adott honlap minőségének az emelése. Miközben arra törekedünk, hogy minél optimalizáltabb legyen oldalunk, aközben egy értelmes és elegendő mennyiségű szöveg keletkezik. Azonban akkor járunk a legjobban, ha nem a keresőknek építünk honlapot, hanem a látogatóknak. Ha amúgy is minőségi a tartalmunk, akkor a keresők díjazni fogják a többi webmester meg meglinkeli oldalunkat.

A második fontos szabály a külső linkek szaporítása. A külső link nem más, mint egy másik honlapról a mi honlapunkra mutató hivatkozás. Egy ilyen link funkciója kettős. Az egyik, hogy önmagukban a ránk mutató linkek látogatottságnövelő hatásúak, hiszen ha annak a linknek a szövege felkelti a látogatók érdeklődését, akkor rákattintanak. Ez a közvetlen hatása, a másik, hogy a külső linkek (főleg, ha a google szerint fontos oldalakról mutatnak ránk) előkelő helyet biztosítanak a találati rangsorban, mivel a google akkor már a mi oldalunkat is fontosnak fogja gondolni.

A harmadik szabály a kulcsszavak ésszerű, de gyakori, és a megfelelő helyeken történő használata. Az ésszerű használat azt jelenti, hogy ne essünk túlzásokba. A túl gyakori kulcsszóhasználat gyanakvást szülhet a keresőkben és büntetni fognak minket hátrébb- sorolással vagy akár kizárással. Nagyon nehéz visszanyerni a keresők bizalmát. Nem éri meg csekély helyzeti előnyért kockáztatni. A honlap megfelelő helyein történő használat pedig azt jelenti, hogy pl.: egy megvastagított címben történő kulcsszó használat nagyobb súlyozással kerül elbírálásra, mint egy sima szövegben szereplő társa. Sokat számít még a title elemekben és a domain nevekben illetve elérési utakban való használat. A domain névben és az elérési utakban ( URL ) történő használatról bővebben >>