A SEO jelentése (Search Engine Optimization). Vagyis maga a keresőoptimalizálás. Számtalan technikai fogás, tipp, trükk tartozik a tárházába. Néhány kiemelt fontosságú elemet megemlítek, melyek nélkül aligha érhetünk el 100%-os sikert.
Minden esetben töltsük ki a meta tag-ek. A meta tag-eknél a keywords illetve a description elemek megadása erősen javallottak. Bár megoszlanak a vélemények a hasznosságukra vonatkozólag, de véleményem szerint ennyit megér.
Példa
<-meta name="description" content="Oldal leírása...">
<-meta name="keywords" content="Kulcsszavak listája vesszővel elválasztva...">
Az oldal címe. A böngésző legfelső sorában található a keresőoptimalizáció során kiemelt fontosságú elem. Gyakran a Google ezt az elemet jeleníti meg a keresései során.
Példa
<-title>:: Horváth Csaba :: webdesign :: programozás :: dtp :: keresőmarketing ::<-/title>
Mindig adjunk a kép elemekhez Alt attribútumokat. Két okból jó ha van. Az egyik, hogy ha az ügyfél szöveges böngészőt használ, és nem is látja a képeket akkor is tudja, hogy minek kéne ott lennie. A másik, hogy a Google keres az Alt elemekben. Azonban e technika hatékonyságán is megoszlanak a vélemények. Javaslom itt is a nem nagy fáradtság elv követését.
Példa
<-img src="img/termek1.gif" alt="Cégünk fő terméke"/>
Az urlekben való kulcsszóhasználat döntő fontosságú lehet. Főleg akkor, ha a domain név tartalmazza az adott kulccsszót. Azonban ha ez nem lehetséges, akkor a könyvtárneveket nevezzük el az optimalizálandó kulcsszavak szerint. Viszont nem mindegy, hogy hogyan! Minden böngésző a webmesterekhez szóló intelmeiben erősen ajánlja a dinamikus url-ek mellőzését. Kérdőjelek, and jelek, id értékek közepette megzavarodhat a kereső és nem tudja teljesen beindexelni(eltárolni) az oldalt.
Példa
http://www.csabahorvath.hu/index.php?valami=seo&semmi=56&offset=2
Mennyivel szebb a:
http://www.csabahorvath.hu/seo/56/2
Figyeljünk a kulcsszavak szövegkörnyezetére! A Google, mikor megtalálja a kulcsszót egy oldalon és a kereső elé tárja találat formában, akkor a környezetét is magával hozza. Ha az érthető és csalogató, akkor az ember rákattint. Kulcsszavakat sokszor, sok helyen (nem túlzásokba esve) használni. Tegyük linkekre és főcímekbe, valamint vastag vagy dőlt betűs helyekre.
A Google azt mondja, hogy minden egyes aloldal valamilyen formában elérhetőnek kell lennie egy statikus linkkel, ráadásul úgy, hogy ne legyen nagyon eldugva. A 3. szint után a Google téveszthet. Erre jó a sitemap funkció, ahol fa struktúrában minden aloldal megtalálható. Ez jó a keresőknek és jó a felhasználóknak, hiszen itt sem szabad elfelejteni, hogy nem a keresőknek építünk oldalakat, hanem az ügyfélnek.
A webes szabványok betartása nem csak a keresőknek jó. A biztonságos megjelenés és működés szempontjából is elhanyagolhatatlan. Íme két link, ahol a leellenőrizhetetd oldalad
Jó kis találmány. Beírsz egy kulcsszót és azonnal kiadja a hasonszőrű társait.