Horváth Csaba
HonlapkészítésKivitelezésSaját domain (www.cegnev.hu)Tárhely szolgáltatásMeglévő honlap elemzése

PHP ( Hypertext Preprocessor )

A PHP egy szkriptnyelv. A dinamikus weblapok építőköve. A PHP különbző parancsok és algoritmusok alapján dinamikusan építi fel a kért oldalt, felhasználva az adatbázisok adta előnyöket. A PHP kitünően működik együtt adatbázisokkal!

Dinamikus - Statikus weblap

A dinamikus weblapokon található adatok, minden esetben adatbázisban tárolódnak. Könnyen módosíthatóak, adminisztrációs felülettel akár az ügyfél otthonról is megteheti ezt. A statikus oldal egyszerű, soha vagy ritkán változó szövegekkel és képekkel bír. Változtatása szakembert kíván.

Meglévő honlap elemzése

A honlaptervezés során el kell dönteni, hogy mi lesz a célja a honlapnak. Bárhogy is döntünk, alapvetően felhasználóbarátnak, átláthatónak és esztétikusnak kell lennie és tükröznie kell maximálisan a már máshol bevált, vagy alkalmazott vállalati arculatot. Olyan dolgokat kell szem előtt tartani, mint a könnyű navigálhatóság, egyértelmű webhely-felépítés és arculat. A látogatók előnyben részesítik azokat a lapokat, ahol logikusan mozoghatnak érdeklő- désüknek, igényeiknek megfelelő irányba, s könnyen navigálhatnak. Egy zavaros, átlát- hatatlan weboldal elkedvetlenítheti, elriaszthatja a felhasználót. Az eredmény pedig az lesz, hogy otthagyják az oldalt, és másik, hasonló profilú céget keresnek.

Néhány a legfontosabb honlapelemzési szempontok közül

Pozitív első benyomás: Mennyire vonzó a honlap? Azonnal kiderül, hogy mivel foglalkozik az adott cég? Megoldást nyújt a látogató problémájára? Egyértelmű, hogy merre kell elindulni a főoldalról?

Nyitóoldal használhatósága: A honlap minden oldaláról közvetlenül elérhető a főoldal? Legfontosabb funkciói és hivatkozásai könnyen áttekinthetően és fontossági sorrendben jelennek meg a főoldalon? A látogatók arra mennek tovább a nyitóoldalról, amerre Ön szeretné? Megjelennek kéretlen ablakok vagy grafikák?

Oldalelrendezés, navigáció: Fontos, hogy az oldalak ne legyenek túl zsúfoltak, valamint hogy következetesen és a megfelelő helyen helyezze el a fontos elemeket. A termék/szolgáltatás csoportok megfelelően szervezetten, könnyen elérhetően jelenjenek meg a honlapon.

Görgetés, lapozás: megfelelő képernyőfelbontásra van optimalizálva a honlap?

Hivatkozások: Fontos, hogy a különböző hivatkozások szövegezésük alapján is világosan megkülönböztethetőek legyenek egymástól.

Gyorsaság: Cél a gyorsan betölthető és letölthető honlap.

Keresés: Milyen gyorsan, és hatékonyan képesek megtalálni látogatói a honlapon amit keresnek? Használható a keresési eredmény listája?

Elérhetőség: Probléma, vagy kérdés esetén ad-e útmutatást a honlap, hogy kihez lehet fordulni, hol érhető el az adott szervezet, vagy cég (cím, telefon, stb.)

Támogatás: Nyújt-e megoldást a honlap, ha a látogatónak kérdése vagy problémája merül fel?

Tartalom: Fontos a gyorsan áttekinthető, szkennelhető, a tartalom lényeges gondolatait kiemelő, tömören, tagoltan fogalmazott információblokkok alkalmazása.

Interaktivitás: A vállalati weboldal akkor felel meg küldetésének, ha kiaknázza az online médiában rejlő kétirányú kommunikáció lehetőségeit.

Aktualitás: Naprakész tartalom, folyamatos tartalomfrissítés.

« visszalépés az előző menübe